kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۰۴۴۴
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴
پایان روز ششم بازی‌های آسیایی با درخشش خیره‌کننده ملی‌پوشان کبدی

تعداد مدالهای طلا به عدد 12 رسید ایران بالاتر از میزبان، در جایگاه چهارم باقی ماند

در پایان روز ششم بازی‌های آسیایی جاکارتا، ایران با کسب 12 نشان طلا رده چهارم جدول توزیع مدالها را برای خود حفظ کرد.



سرویس ورزشی-

پرونده ششمین روز از بازی‌های آسیایی جاکارتا (2018 ) در شرایطی بسته شد که دو طلای تیم ملی کبدی مردان و زنان فراتر از چیزی بود که انتظارش می‌رفت. هر دو تیم مردان و زنان ایران با قهرمانی در بازی‌های جاکارتا از یک سو به سلطه تاریخی هندی‌ها در کبدی پایان دادند و از سوی دیگر تعداد مدال‌های طلای ایران را به عدد 12 رساندند تا بیشتر از قبل به کسب عنوان چهارمی مسابقات امیدوار باشیم.تیم ملی کبدی ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۰ به عنوان نایب قهرمانی و در ۲۰۰۶ دوحه به مقام چهارمی رسیده بود. این اولین قهرمانی کبدی مردان ایران در بازی‌های آسیایی است. تیم ملی دختران ایران نیز در این دوره از بازی‌های آسیایی با پیروزی مقابل هند برای اولین بار به مدال طلا رسید تا یک روز به یاد ماندنی برای کبدی ایران در جاکارتا رقم بخورد. در روز ششم به غیر از دو طلای کبدی، دو نقره نازنین ملایى و تیم رویینگ دونفره سبک وزن زنان در قایقرانی نیز بدست آمد.
هندبال ناکام بزرگ بود
ناکام بزرگ روز ششم ، تیم ملی هندبال بود که برابر کره جنوبی شکست خورد و نتوانست به دیدار نیمه نهایی راه پیدا کند. تیم ملی هندبال ایران در سومین و آخرین دیدار از مرحله اصلی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ به مصاف کره رفت و با نتیجه ۲۸ بر ۳۳ شکست خورد. تیم ملی هندبال ایران با دو شکست از بحرین و کره در مرحله اصلی و یک پیروزی مقابل هنگ کنگ، از راه یابی به نیمه نهایی بازماند و باید برای مقام پنجم رقابت کند. تیم ملی هندبال ایران در سه دوره گذشته بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴، ۲۰۱۰ و ۲۰۰۶ به مقام‌های چهارمی، دومی و سومی رسیده بود.
به غیر از هندبال تیم ملی وزنه برداری نیز عملکرد خوبی نداشت زیرا علی مکوندی وزنه‌بردار دسته 85 کیلوگرم ایران در همان حرکات یک ضرب نتوانست وزنه‌ای را بالای سر ببرد تا از دور مسابقات اوت شود. اگرچه وزنه برداری در دو دسته عملکرد ضعیفی داشت ولی انتظار می‌رود با به روی تخته آمدن نفراتی چون سهراب مرادی، کیانوش رستمی، بهداد سلیمی و سعید علی حسینی، وزنه برداران نیز به جمع مدال آوران ملحق شوند.
جایگاه چهارم حفظ شد
در پایان روز ششم ایران با کسب 12 طلا، 11 نقره، 8 برنز و مجموع 31 مدال در رده چهارم جدول توزیع مدالها قرار گرفت. مهم‌ترین تعقیب‌کننده ایران اندونزی میزبان است که تا به امروز موفق به کسب 9 طلا شده است.
مدال آوران ایران قبل از روز ششم
در 5 روز ابتدایی مسابقات آسیایی جاکارتا، کاروان ورزشی ایران صاحب 27 مدال شده بود که حسن یزدانی، علیرضا کریمی و پرویز هادی در کشتی آزاد، محمدعلی گرایی و حسین نوری در کشتی فرنگی، سعید رجبی و میرهاشم حسینی درتکواندو، محسن محمدسیفی و عرفان آهنگریان در ووشو و رضا علیپور در سنگنوردی 10 مدال خوش‌رنگ طلا را به دست آورده بودند.
 کوروش بختیاری و مرجان سلحشوری، پومسه کاران تکواندو، زهرا کیانی در بخش تالوی ووشو، الهه و شهربانو منصوریان، فرود ظفری در ووشو، تیم شمشیربازی سابر، رویینگ 4 نفره زنان و امیرمحمد بخشی درتکواندو 9 مدال نقره کسب کردند.
همچنین رضا اطری در کشتی آزاد، علی پاکدامن از تیم ملی شمشیربازی، فرزان عاشورزاده از تکواندو، مهرداد مردانی و محمدرضا گرایی از کشتی فرنگی، مه لقا جام بزرگ از تیراندازی،تیم رویینگ 2 نفره زنان و ناهید کیانی از تکواندو 8 مدال برنز را بر گردن آویختند.