kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۹۴۹
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۲
سیدحسن نصرالله:

ایران امروز از هر زمان دیگری قوی‌تر است تحریم این کشور نتیجه‌ای ندارد

دبیرکل حزب‌الله لبنان در دوازدهمین سالگرد پیروزی حزب‌الله در جنگ 33 روزه از ایران و تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان گفت. نصرالله این را هم گفت که «‌امروز ایران از هر زمان دیگری قوی‌تر است و آرزوی سرنگونی نظام ایران و تغییر رفتار آن با محاصره و تحریم محقق نخواهد شد.»



دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان سه‌شنبه شب در مراسم بزرگداشت دوازدهمین سالگرد پیروزی در جنگ 33 روزه از همه گروه‌ها، جریان‌ها، دستگاه اطلاعاتی، ارتش و روسای جمهور لبنان که از مقاومت حمایت کردند، تشکر کرد و گفت «تشکری ویژه هم از جمهوری اسلامی ایران و سوریه دارم که مقاومت را مورد حمایت قرار دادند.»
سید حسن نصرالله گفت: «آمریکا و اسرائیل تنها راه باقی مانده برای خود را تحریم ایران می‌دانند. اما بدانند که امروز ایران از هر زمان دیگری قوی‌تر است و مقتدرترین کشور منطقه محسوب می‌شود و دارای نظامی قوی، مستحکم و باثبات است. بنابراین آرزوی سرنگونی نظام ایران و تغییر رفتار آن با محاصره و تحریم این کشور محقق نخواهد شد. جنگ علیه ایران از طریق جنگ اقتصادی و ایجاد ناآرامی داخلی صورت می‌گیرد زیرا مقابله مستقیم نظامی با ایران موفقیتی در پی نخواهد داشت. تحریم‌هایی که علیه ایران و حزب‌الله به اجرا درآمده است بی‌تاثیر نیست اما از قدرت و تاثیر ما نمی‌کاهد. آنچه علیه ایران انجام شده نتیجه‌ای جز قدرت گرفتن ایران نداشته و تحریم‌ها از عزم و اراده و اقتدار این کشور نمی‌کاهد.»
حزب‌الله قوی است
دبیرکل حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از سخنانش گفت: «امروز حزب‌الله از ارتش اسرائیل قوی‌تر است و ما بیش از هر زمان دیگر به وعده پیروزی ایمان داریم. اگر در سال 2006 حزب‌الله شکست می‌خورد سوریه با هدف سرنگونی، به محاصره در می‌آمد... اسرائیل در جنگ سوریه مشارکت کرد و به حمایت از گروه‌های مسلح پرداخت. این رژیم در سوریه آرزوی‌های زیادی داشت از جمله اینکه ارتش سوریه را نابود و دمشق را مجبور به واگذاری جولان کند.»
شکست طرح معامله قرن
«نصرالله» در ادامه خاطرنشان کرد، آمریکا و اسرائیل انتظار داشتند غزه با جنگ و محاصره سر تسلیم فرود آورد اما علی‌رغم اینکه فلسطینیان در جهان تنها بودند اینگونه نشد. امروز آرزوی بزرگ اسرائیل انجام «معامله قرن» است تا قدس به عنوان پایتخت این رژیم رسمیت پیدا کند. معامله قرن را ترامپ با همه غرور و جاه‌طلبی مطرح کرد اما ناکام خواهد ماند. امروز هیچ شخصیت یا گروه فلسطینی وجود ندارد که حاضر به پذیرش مسئولیت امضای معامله قرن باشد.
به گفته دبیرکل حزب‌الله، مقاومت عراق و سوریه و یمن معادلات منطقه را تغییر دادند و باعث ناکام ماندن معامله قرن شدند. عامل دیگر ناکامی معامله قرن شکست محور سعودی در منطقه بود. قتل‌عام مردم یمن نشانه شکست بزرگ محور سعودی در منطقه است. امروز عربستان با بسیاری از کشورهای جهان دچار مشکل شده است.
به گزارش صدا و سیما، دبيرکل حزب‌الله لبنان افزود: همان گونه که در جنگ 33 روزه پیروز شدیم به زودی از جنگی که علیه منطقه ‌ایجاد شده است نيز پیروز و سربلند خارج خواهیم شد. آنچه که از هفت سال قبل در منطقه رخ داده است جنگ 33 روزه دیگری است که همان اهداف جنگ 33 روزه سال 2006 را
دنبال می‌کند.
وی افزود: هدف جنگ 33 روزه محقق کردن اهداف آمریکا در منطقه و سیطره این کشور بر منطقه بود اما با شکست رژیم صهیونیستی در جنگ، این طرح هم شکست خورد. طرح آمریکا برای منطقه با پیروزی ما در جنگ 33 روزه و پیروزی مقاومت در غزه و مقاومت و پایداری ایران و سوریه ناکام ماند. این تحولات، باعث نیرو و قدرت گرفتن مقاومت در منطقه شده است.
واکنش امارات
امارات که در نزدیکی به رژیم صهیونیستی گوی سبقت را از دیگر کشورهای مرتجع عربی ربوده در واکنش به اظهارات دبیرکل حزب‌الله واکنش خصمانه‌ای گرفت و آن را «حمله به عربستان و تمجید از ایران» عنوان کرد.
 «انور قرقاش» وزیر مشاور امارات در امور خارجه، در توئیتی سخنرانی سه‌شنبه شب سید حسن نصرالله، را «آغاز حمله‌ای علیه عربستان» دانست و مدعی شد، «سخنرانی سید حسن نصرالله با وجود حمله ‌به عربستان و تحسین و تملق‌گویی از ایران، نمونه دیگری از شکست سیاست خویشتن‌داری است که لبنان مدعی آن است.»(!)
سخنرانی نصرالله همچنین موجب خشم مسئولان رژیم صهیونیستی هم شد، تا جایی که آفیخای ادرعی، سخنگوی ارتش این رژیم با انتشار چندین توئیت دبیرکل حزب‌الله را مورد هجمه شدیدی قرار داد.
محبوبیت نصرالله
در حالی که فیسبوک مقاومت را تحریم کرده‌، دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنان بین کاربران شبکه‌های اجتماعی از محبوبیت خارق‌العاده‌ای برخوردار است.
به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، با وجود اینکه فیسبوک انتشار تصاویر سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان را ممنوع کرده است، همزمان با سالروز پیروزی مقاومت در جنگ 33روزه، تصاویر جدیدی از سید حسن نصرالله در شبکه‌های اجتماعی انتشار یافته است به‌گونه‌ای که کاربران به طور گسترده در حال به ‌اشتراک گذاشتن آن هستند و به خطر مسدود شدن حساب‌های کاربری خود توجهی ندارند.