kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۹۴۳
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۱

قتل‌عام کودکان مظلوم یمن اشک نماینده سازمان ملل را درآورد

نماینده سازمان ملل هنگام دیدار با بازماندگان فاجعه قتل‌ عام دانش‌آموزان یمنی در صعده که ائتلاف متجاوز سعودی آن را رقم زد، در حالی که به شدت می‌گریست گفت: «باید با چشم خود ببینید اینجا چه می‌گذرد.»

جنایت ائتلاف سعودی در قتل عام بیش از 40 دانش‌آموز زیر 15 سال یمنی باعث واکنش گروه‌های حتی حامی عربستان شد. انتشار تصاویر اجساد تکه تکه شده دانش‌آموزان در صعده اوج توحش آل‌سعود بود.  زخمی‌های این جنایت نیز سندی زنده در مورد این وحشی‌گری هستند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، جنایت هولناک و وحشیانه جنگنده‌های متجاوز سعودی علیه کودکان مظلوم یمنی در شهرستان ضحیان در استان صعده،‌اشک «لیزا گراندی»، هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل متحد در یمن و نماینده این سازمان، را هم در آورد.
این نماینده در بازدید از زخمی‌های این جنایت تأکید کرد قربانیان حمله هوایی به دانش‌آموزان در شهر ضحیان بالاترین بها برای حملات هوایی در جهان هستند و این مصیبتی است که امکان ندارد برای آن توجیهی وجود داشته باشد. این مقام سازمان ملل هنگام دیدار از زخمی‌ها در حالی که می‌گریست گفت:« این مهم است که سازمان ملل به صعده بیاید و ببیند چه اتفاقی می‌افتد.» گراندی این را هم گفت که: «اگر با چشمان خودمان نبینیم به هیچ وجه نمی‌توانیم بفهمیم اینجا چه اتفاقی افتاده است. مطمئن باشید همه جهانیان با شما ابراز همبستگی می‌کنند. دیدار امروز بسیار برای من تأثیرگذار بود. همه جهانیان این اقدام را محکوم می‌کنند. از دبیرکل سازمان ملل متحد می‌خواهم تحقیق فراگیر و مستقلی درخصوص این حادثه انجام شود.»