kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۵۴۴
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۸
در حوزه علمیه مروی تهران برگزار شد

تجمع طلاب و روحانیان تهرانی با شعار «روحانیت صدای مردم»

تجمع طلاب و روحانیان تهران با عنوان «روحانیت صدای مردم» در راستای دفاع از حقوق ملت و حمایت از مطالبات اقتصادی و معیشتی مردم و با هدف مطالبه‌گری موثر و جدی از قوای سه‌گانه، پیش از ظهر دیروز در حوزه علمیه مروی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، طلاب و روحانیان در این تجمع که به دعوت مدیریت حوزه علمیه استان تهران برگزار شد، با در دست داشتن پلاکاردهایی و سردادن شعارهایی خواستار رسیدگی فوری به مطالبات قانونی و وضع معیشتی مردم و همچنین برخورد شدید با مفسدان و اخلالگران اقتصادی
شدند.
حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد، رئیس‌شورای مدیریت حوزه علمیه استان تهران در این مراسم اظهار داشت: شاید فقط 5 درصد از روحانیت در مناصب حکومتی حضور داشته باشند و برخوردار قلمداد شوند، اما بر حسب اطلاعی که دارم بالای 90 درصد طلاب و اساتید حوزه علمیه در فقر اقتصادی بسر می‌برند اما با دریافت کمترین خدمات از انقلاب، همچنان آماده ایثار و خدمت به مردم بزرگ ایران هستند و تا پای جان از خواسته‌های به حق مردم دفاع خواهند کرد.
وی با بیان اینکه احتکارکنندگان کالاهای اساسی پیاده نظام آمریکایی‌ها هستند، گفت: در شرایطی که دشمنان انقلاب و مردم، کشور را تحریم کرده‌اند، افرادی که کالاهای اساسی مورد نیاز مردم را احتکار می‌کنند، در واقع ساختار اقتصادی کشور را به هم ریخته و امنیت روانی جامعه را بر هم می‌زنند یعنی همان هدفی که دشمنان از تحریم‌ها دنبال می‌کنند. بنابراین ما از قوه قضائیه انتظار داریم با احتکار کنندگان برخورد جدی و فوری داشته باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین رشاد افزود: روحانیت در پیشگاه مردم شرمسار است، این شرایط نابسامان اقتصادی باید تغییر یابد و دولتمردان باید با برنامه‌ریزی درست اقتصادی به مطالبات مردم و مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانند.