kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۰۰۱
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
حاجی بابایی خطاب به علی مطهری:

چرا هر کس با قدرت جواب آمریکا را می‌دهد شما دردتان می‌گیرد؟!

رئیس‌ فراکسیون نمایندگان ولایی دیروز در مجلس خطاب به علی مطهری گفت: چرا هر کس با قدرت جواب آمریکا را می‌دهد شما دردتان می‌گیرد؟! پس چه کسی باید جواب آمریکا و ترامپ را بدهد شما که نمی‌دهید!

حمیدرضا حاجی‌بابایی در نطق میان دستور خود در نشست علنی دیروز مجلس با تاکید بر اینکه این بار هم ایرانیان دست در دست هم آمریکا و کینه‌توزی‌هایش را پشت سر خواهند گذاشت، تصریح کرد: مردم ما پشتیبان انقلاب هستند اما از مسئولین خود ناراضی‌اند.
این نماینده مجلس در ادامه به نکات مهمی‌اشاره کرد. رئیس‌فراکسیون نمایندگان ولایی تاکید کرد: سؤال این است امروز که در جنگ اقتصادی به سر می‌‌بریم فرماندهان جنگ اقتصادی چه کسانی هستند ما سه فرمانده بیشتر نمی‌شناسیم رئیس‌جمهور به عنوان فرمانده عملیات در دولت، رئیس‌قوه قضائیه و رئیس‌مجلس.
وی افزود: سؤال مردم امروز این است که چرا روسای قوای سه‌گانه با مردم سخن نمی‌گویند؟ چرا مسائل را برای مردم بیان نمی‌کنند مردم تا کی باید منتظر بمانند تا رئیس‌جمهور برنامه‌های خودش را اعلام کند. تا کی منتظر بمانند که رئیس‌قوه قضائیه پیام خوب در برخورد با مفاسد اقتصادی و اختلاس‌ها برای مردم داشته باشد.
حاجی‌بابایی  خاطرنشان کرد: مردم از رئیس‌مجلس توقع دارند که با عنوان رئیس‌مجلس شورای اسلامی در تلویزیون حاضر شود و گزارش دهد که مجلس چه کار می‌کند. متاسفانه هر سه قوه گزارشی به مردم نمی‌دهند چه کسی باید به جای این سه نفر به مردم گزارش دهد. امروز رهبر معظم انقلاب همه اختیارات را به شما سه نفر داد. شورای برنامه‌ریزی تشکیل دادید چرا گزارش شورای اقتصاد را به مردم نمی‌دهید به مردم بگویید که چه تصمیمی می‌گیرید و چه اقداماتی را انجام می‌دهید.
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اینکه ما جلسه محرمانه تشکیل دهیم و سه یا چهار ساعت حرف بزنیم چه نفعی برای مردم دارد. من عملکرد مجلس، دولت و قوه قضائیه را مطلوب نمی‌دانم. مجلس باید با عنوان قلب دموکراسی کشور محل گزارشات رئیس‌جمهور و رئیس‌قوه قضائیه باشد اما همه سکوت کرده‌اند پس چه کسی باید در این کشور جواب دهد.
وی در پایان گفت: می‌گوییم تیم اقتصادی دولت عوض شود، این کار انجام نمی‌شود و مجلس ناگزیر می‌شود و بی‌کس‌ترین وزیر را پیدا و آن را استیضاح می‌کند. کسی که باجناق نداشته باشد، کس دیگری را نداشته باشد که البته آن هم باید استیضاح شود. چرا مجلس، دولت و قوه قضائیه منفعل هستند. رهبری تا کجا باید به شما اختیار دهد تا حرکت کنید. چرا وقتی که همه منفعل‌اند یک انسان قدرتمند پیدا می‌شود و جواب آمریکا را می‌دهد دردتان می‌گیرد. پس چه کسی باید جواب آمریکا و ترامپ را بدهد شما که نمی‌دهید، شما که حرف نمی‌زنید.
ارزمسافرتی در جلسه غیرعلنی
سیدحسین نقوی حسینی، نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست غیرعلنی دیروز مجلس به خبرنگار کیهان گفت: در نشست غیرعلنی ابتدا ریاست محترم مجلس گزارشی از نشست سران قوا و شورای اقتصادی ارائه دادند و تاکید داشتند که برنامه‌ریزی‌های مدون و دقیقی در حال اجرا هست.
این نماینده مجلس دهم‌اشاره کرد: به ویژه بر روی تامین کالاهای اساسی مردم تاکید داشتند و گفتند که در این باره برنامه مدونی تنظیم شده تا مشکلی در ارتباط با کالاهای اساسی در جامعه بوجود نیاید. در موضوع ارز هم گفته شد که سیاست گذاری‌هایی صورت گرفته که به زودی اعلام خواهد شد (احتمالا امروز) تا چارچوب فعالیت‌های ارزی کاملا مشخص باشد.
در رابطه با تصمیم‌های جدید ارزی شنیده‌های حاکی از آن است که گویا تصمیم گرفته شده تا ارز مسافرتی قطع شود. ارز مسافرتی و یارانه‌ای که دولت در این ارتباط می‌دهد عامل سوءاستفاده سودجویان شده و مسایل بسیاری در پی داشته است.
در این ارتباط احد آزادیخواه؛ نماینده مردم ملایر در گفت‌وگو با فارس از قول رئیس‌مجلس گفت: در جلسه قوای سه گانه در رابطه با پرداخت ارز دولتی به مسافرین و گردشگرانی که به خارج سفر می‌کنند اقدام بسیار خوبی انجام شد و بنا شد تا فورا جلوی پرداخت ارز دولتی به مسافران گرفته شود.
حسینعلی حاجی دلیگانی؛ نماینده شاهین شهر در تشریح نشست غیرعلنی اظهار کرد: نمایندگان بر این نکته تاکید داشتند که مجلس باید مسائل ملی را مسئله اساسی خود بداند به ویژه در برهه فعلی مسائل اقتصادی را مسئله اصلی کشور در نظر داشته باشد و برای این مهم وقت بیشتری بگذارد و با انسجام دولت را به کار بیشتر و ارائه پاسخ به مردم وا دارد.
قوانین جدید چک
حجت‌الاسلام حسن نوروزی، نماینده مردم رباط کریم در مجلس پیرامون بخشی از جلسه دیروز به خبرنگار کیهان گفت: امروز ما قانون چک را مطرح کردیم. چک یک وسیله پولی –  بانکی است که حجم زیادی از دادوستدها با آن انجام می‌شود بنابراین بسیار مهم است.
وی در ادامه گفت: قانونی که در مورد چک اجرا می‌شد، قانونی قدیمی بود. به این نحو که اگر کسی چکش از بانک الف برگشت می‌خورد می‌رفت و از بانک ب دسته چک می‌گرفت. با قانون جدید بانک مرکزی ناظر کل است و توسط بانک مرکزی افراد اعتبارسنجی می‌شوند و به آنها چک داده می‌شود. به این ترتیب اگر کسی در پرونده خود عملکرد منفی داشته باشد به او دسته چک داده نمی‌شود.
عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: با قانون جدید وقتی کسی چک می‌کشد به صورت آنلاین می‌شود از بانک مرکزی سؤال کرد که آیا این فرد این میزان اعتبار مالی دارد یا ندارد؟ با این قانون اگر کسی چکش برگشت بخورد از تسهیلات محروم می‌شود، دسته چک به او داده نمی‌شود و از انجام معاملات در خارج محروم خواهد شد. این مشکل اگر برای کارخانه داران یا آنهایی که افرادی در مجموعه آنها مشغول به کار هستند پیش بیاید قانون برای آنها پیش‌بینی کرده تا برای جلوگیری از بیکاری کارگران شعبه تامین استان تصمیم گیری کند و اگر لازم شد دسته چک موقت یک ساله به آنها داده شود تا در این مدت از خود رفع سوءاثر کنند.
چرا هیچ شرکت ایرانی
در مناقصه نبود؟
خدیجه ربیعی نماینده مردم بروجن در مجلس در نشست علنی دیروز در جریان سؤال خود از وزیر اقتصاد و دارایی درخصوص علت عدم اجرای پروژه ملی طرح جامع مالیاتی پس از گذشت بیش از 11 سال و نصب شرکت‌های مشاور خارجی در این خصوص اظهار داشت: علت عدم اجرای پروژه ملی طرح جامع مالیاتی با توجه به اهمیت مالیات در کشور پس از گذشت بیش از 11 سال چیست و نقش شرکت‌های مشاور خارجی چگونه بوده است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با ‌اشاره به اینکه یکی از اهداف اجرای پروژه، افزایش درآمدهای مالیاتی از طریق جلوگیری از فرار مالیاتی است، گفت: توضیحات وزیر کمّی است، برای اینکه ابهامات طرح برطرف شود، شفاف توضیح دهند که میزان مصرف کاغذ به چه میزان کاهش یافته؟ کدام فرآیندهای مالیاتی اجرا شده؟ هزینه اجرای این طرح به صورت دقیق چه میزان است؟ نقش شرکت‌های خارجی و ابهامات امنیتی نرم‌افزار، میزان تحقق درآمدهای مالیاتی و اینکه از 37 یا 32 پروژه طرح چه تعداد از آنها تکمیل شده است؟
وی با تاکید بر اینکه استناد صحبت‌های من مباحث مطرح شده از سوی یکی از مدیران سازمان امور مالیاتی یعنی آقای نادر آریا است، عنوان کرد: طبق گزارش سال 96 که از طرف وزارت اقتصاد ارسال شد، تنها 150 اداره از سامانه استفاده می‌کنند و همچنین تنها 27 درصد از پرونده‌ها در سامانه یکپارچه بارگذاری شده است.
ربیعی با‌اشاره به اینکه گفته می‌شود بیش از یک هزار میلیارد تومان برای طرح هزینه شده که 300 میلیارد آن برای خرید تجهیزات بوده است، ادامه داد: حسابرسان به صورتی دستی اظهارنامه‌ها را در سامانه ثبت می‌کنند، کاهش مصرف کاغذ یکی دیگر از اهداف اجرای پروژه بوده، اما مصرف کاغذ در سازمانه در مقایسه با سامانه‌های قدیمی بسیار بالاتر است.
وی با بیان اینکه تمام دنیا از طریق سامانه مالیاتی به سیستم پولشویی می‌رسند، آیا می‌توان این انتظار را از طرح جامع مالیاتی داشت؟ تصریح کرد: این طرح جز لطمه به بیت‌المال نتیجه دیگری ندارد و ما به همین دلیل نگرانیم.
نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی درپایان خاطرنشان کرد: هیچ شرکت ایرانی در مناقصه شرکت نکرده، آیا در کشور چنین شرکتی وجود نداشته است؟ وجود شرکت‌های خارجی  جای سؤال دارد و ما در زمینه امنیت کشور دغدغه داریم.
یکسال است که پیمانکار خارجی نداریم
مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و دارایی در جریان سؤال خدیجه ربیعی نماینده مردم بروجن درخصوص علت عدم اجرای پروژه ملی جامع مالیاتی پس از گذشت بیش از 11 سال چیست؟ اظهار داشت: این طرح منجر به این شد که در حوزه دولت الکترونیک به عنوان طرح سازمان برتر شناخته شویم. همچنین سبب شد مؤدیان جدید شناسایی شوند و بیش از هزار میلیارد تومان از طریق جلوگیری از فرار مالیاتی کسب درآمد شود همچنین میزان مؤدیان به 25 درصد رسید.
وزیر اقتصاد در جلسه دیروز گفت که از زمان شروع طرح مالیاتی در سال 90 تا سال96 درآمد مالیاتی کشور 4برابر شده است.
وی با اعلام اینکه در حال حاضر پیمانکار خارجی نداریم، گفت: یک سال است که ما پیمانکار خارجی نداریم و تمام این اقدامات به دست تحصیل‌کرده‌های کشور انجام می‌شود.