kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۷۹۷۹
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
سخنگوی انصارالله خطاب به شرکت‌های بین‌المللی:

موشک‌ها در راه است دبی، ابوظبی و ریاض را تخلیه کنید

سخنگوی نیروهای مسلح یمن ضمن هشدار به شرکت‌های خارجی درباره ماندن و سرمایه‌گذاری در امارات و عربستان از آنها خواست که فوراً از این کشورها خارج شوند.




انقلابیون یمن روز چهارشنبه 27 تیرماه برای نخستین بار با استفاده از پهپاد به آسمان ریاض نفوذ کرده و یکی از شرکت‌های پالایشگاه نفتی آرامکو را هدف قرار دادند.
یک منبع در یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن هم همان ایام اعلام کرد، یک پهپاد دوربرد از نوع «صماد ۲»، پالایشگاه آرامکو در ریاض پایتخت عربستان را هدف قرار داد. این پهپاد برای انجام این ماموریت ویژه، مسافت بیش از 1000 کیلومتری را طی کرد. علاوه بر این انقلابیون یمن بارها با موشک‌های بالستیک خود ریاض و حتی امارات را نیز هدف قرار دادند. به عنوان نمونه در 12 آذر ماه 96 یگان موشکی یمن اعلام کرد، یک فروند موشک کروز بالدار ارتش و کمیته‌های مردمی «با دقت» به تأسیسات در حال ساخت هسته‌ای «براکه» در ابوظبی امارات اصابت کرده است. در شرایط کنونی نیز ائتلاف سعودی در نبرد الحدیده گرفتار شده و قادر به نجات نیروهای خود از حلقه محاصره انصارالله نیستند. اما با این وجود ائتلاف سعودی به تهدیدات خود علیه انقلابیون یمن ادامه داده که این مسئله با واکنش قاطع ارتش یمن مواجه شد. حالا خبر رسیده انقلابیون یمن قصد حمله به ابوظبی، دبی و ریاض را دارند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره،
شرف لقمان سخنگوی نیروهای مسلح یمن ضمن تکذیب توقف عملیات متجاوزان در جبهه ساحل غربی یمن تأکید کرد، «متجاوزان عاجز از پیشروی هستند. آنها در مناطق الدریهمی، الجاح و الفازه به محاصره درآمده‌اند.»
لقمان تأکید کرد: «‌موشک‌ها و پهپادهای یمنی‌ها توان رسیدن به هر نقطه‌ای در امارات و عربستان را دارند. یمن هزاران موشک بومی دارد و در راستای توسعه منظومه موشکی و پهپادی خود حرکت می‌کند.» سخنگوی نیروهای مسلح یمن این را هم گفت که « ابوظبی و دبی از تیررس آتش نیروهای یمنی در امان نیستند.» وی بلافاصله به شرکت‌های خارجی درباره سرمایه‌گذاری در امارات و عربستان هشدار داد.
لقمان گفت: «‌متجاوزان از ورود به منطقه التحیتا در الحدیده پس از سه هفته از جنگ ناتوانند و  تهدیدات درباره حمله به صنعا مضحک است. متجاوزان هم اکنون توان تحرک ندارند و آنها نتوانستند به منطقه الفازه و الجاه و الدریهمی برسند و زمین‌گیر
شده‌اند.»
این تهدید سخنگوی نیروهای مسلح علیه امارات از آنجا مهم است که اخیراً برخی خبرگزاری‌ها مانند رویترز اعلام کردند سرمایه‌گذاران در حال خروج از شهر دبی هستند و این شهر در آستانه ورشکستگی قرار دارد و در حال تبدیل شدن به شهر ارواح است.
گفتنی است «امنیت» رکن اصلی سرمایه‌گذاری است و انصارالله با این تهدید که هیچ بعید نیست هر لحظه عملیاتی شود، امنیت و اقتصاد این کشورهای متجاوز را نشانه گرفته است.