kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۷۶۶۴
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵
دیروز در مریوان اتفاق افتاد

شهادت 11 بسیجی مدافع امنیت در درگیری با تروریست‌ها

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کردستان گفت: در درگیری مسلحانه بامداد روز شنبه در مرزهای شهرستان مریوان بین گروه‌های تروریستی و معاند با نیروهای نظامی کشورمان، 11 نفر شهید و هشت نفر نیز زخمی شدند.

رضا میرزایی دیروز در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: هشت نفر از شهدا اهل شهرستان مریوان و سه نفر نیز اهل شهرستان قروه هستند.
وی همچنین اظهار داشت: تشییع پیکر شهدای این حادثه تروریستی عصر روز شنبه در مریوان برگزار شد.
اسامی شهدای این حادثه به شرح ذیل است:
1. شهید مهراب عبدی
2. شهید قانع کرم‌ویسه
3. شهید فرزاد رحیمی
4. شهید ابراهیم حضرتی
5. شهید عبدالرحمن خالدی
6. شهید ایرج رحیمی‌نیا
7. شهید آرام فیضی
8. شهید شادمان مرادی
9. شهید برهان معین‌پور
10.شهید طالب محمودی
11.شهید پاسدار وظیفه آرش رضایی
پژاک مسئولیت حمله تروریستی مریوان را برعهده گرفت
فرماندار مریوان گفت: گروهک تروریستی و معاند پژاک مسئولیت حمله تروریستی بامداد امروز - شنبه در این منطقه مرزی نزدیک روستای دری این شهرستان را بر عهده گرفت.
شفیعی به خبرنگار ایرنا گفت: این حمله تروریستی ساعت 2 و 30 دقیقه بامداد در نزدیکی روستای دری از توابع بخش مرکزی روی داد، اظهار داشت: در این حمله تروریستی 11 نفر شهید و هشت نفر نیز مجروح شدند.
در درگیری مسلحانه بامداد دیروز (شنبه) در مرزهای شهرستان مریوان بین گروه‌های تروریستی و معاند با نیروهای نظامی کشورمان، روی داد.
وی با بیان اینکه 10 نفر از شهدا پاسدار پایور و بسیجی و یک نفر نیز پاسدار وظیفه است اضافه کرد: هفت نفر از این شهدا اهل مریوان، یک نفر اهل سنندج و سه نفر نیز اهل قروه هستند.شفیعی یادآور شد: پایگاه مرزی روستای دری در منطقه‌ای صعب‌العبور واقع شده است و بامداد دیروز توسط اعضای گروهک تروریستی هدف حمله قرار گرفت و انبار مهمات آن منفجر شد.
وی با‌اشاره به اینکه بیشتر شهدا در اثر برخورد ترکش مواد منفجره انبار مهمات به شهادت رسیده اند، گفت: برخی از اعضای گروهک تروریستی نیز در این حمله به هلاکت رسیدند و برخی نیز متواری و زخمی‌ها هم در کوه‌های اطراف پراکنده شدند.
فرماندار مریوان اضافه کرد: این اطمینان به مردم داده می‌شود که نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران انتقام این شهدا را از گروه‌های تروریستی معاند و ضد انقلاب می‌گیرند.
تشییع پیکرهای شهدای حادثه تروریستی
مراسم تشییع پیکر پاک 11 شهید حادثه تروریستی بامداد دیروز در نزدیکی روستای دری از توابع بخش مرکزی شهرستان مریوان با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.
این آیین بعد‌از‌ظهر شنبه با حضور اقشار مختلف مردم شهید پرور مریوان، معاون سیاسی، امنیتی استاندار کردستان، دادستان کل کردستان، امام جمعه، فرماندار و مسئولان اجرایی شهرستان و فرماندهان نظامی و انتظامی برگزار شد.
در این آیین پیکر‌های مطهر هفت شهید اهل شهرستان مریوان بر دوش مردم شهید پرور از محل میدان شهید فهمیده به سمت میدان سپاه و مزار شهدا تشییع شد تا در این مکان به خاک سپرده شوند.
فرماندار مریوان در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی به خبرنگار ایرنا گفت: هفت نفر از این شهدا مریوانی، سه نفر اهل شهرستان قروه و یک نفر نیز اهل شهرستان سنندج هستند.
محمد شفیعی اظهار داشت: پیکر همه شهدا در شهر مریوان تشییع شده پیکر مطهر چهار تن از این شهدا به شهرستان‌های زادگاهشان منتقل شد.
وی با بیان اینکه تشییع پیکر‌های مطهر این چهار شهید والامقام امروز در شهرستان‌های خود برگزار می‌شود، افزود: مردم مطمئن باشند نیروهای نظامی انتقام سختی از گروه‌های تروریستی خواهند گرفت.