kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۷۶۴۸
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰
در کمتر از یک روز اتفاق افتاد

حملات جنون‌آمیز به غزه از آسمان و زمین صهیونیست‌ها صدها فلسطینی را به خاک و خون کشیدند

غزه از جمعه شب تا صبح روز شنبه شاهد حملات جنون آمیز صهیونیست‌ها از آسمان و زمین بود به نحوی که در این حملات دست کم 8فلسطینی شهید و بیش از 210 فلسطینی مجروح شدند تا آمار شهدا پس از آغاز تظاهرات بازگشت به وطن(10 فروردین) به 160 نفر و تعداد مجروحان به 17000 نفر برسد.
سرویس خارجی-

همانطور که پیش‌بینی شده بود، صهیونیست‌ها حملات گسترده‌ای را به غزه آغاز کردند. اگر چه گزارش شده این حملات جنون آمیز با وساطت مصر متوقف شد اما در همان چند ساعت به دلیل شدت حملات 8فلسطینی شهید و 200 تن زخمی شدند. حملات هم به شکل حمله هوایی و زمینی به باریکه غزه بود و هم به شکل، سرکوب مسلحانه تجمعات هفتگی غزه. گفته می‌شود دلیل این حملات، بادبادک‌های آتش زا و مرگ یک نظامی صهیونیست به دست تک تیرانداز فلسطینی در غزه بوده است!
طبق گزارش رسانه‌های مختلف، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی جمعه شب، ده‌ها موشک به دو مرکز دیده‌بانی گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس در شرق خان یونس شلیک کردند که سه مبارز این گردان‌ها در این حملات به شهادت رسیده و شماری دیگر زخمی شدند. گروه‌های مقاومت نیز دست به حملاتی علیه شهرک‌های واقع در اطراف غزه زده‌اند که از نتایج آن خبری منتشر نشده است. همچنین یک تک‌تیرانداز فلسطینی یک سرباز از تیپ «غفعاتی» را به هلاکت رساند که اولین صهیونیست کشته شده در مرزهای غزه از ابتدای آغاز تظاهرات بزرگ بازگشت از اواخر مارس است. «یدیعوت آحارونوت» درباره این حادثه نوشته: «نظامی اسرائیلی زمانی که از ناحیه سینه هدف تیراندازی قرار گرفت، جلیقه ضدگلوله
بر تن داشت. همچنین کادر امدادرسانی که با استفاده از بالگرد برای انتقال وی وارد عمل شدند در ابتدا از وخامت حال وی خبر دادند اما دقایقی بعد اعلام شد که وی در همان محل تیراندازی کشته شده است.»
ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید در واکنش به این اقدام مقر گردان‌های قسام را بمباران کرده است اما کارشناسان با توجه به تهدیدهای مقامات اسرائیلی می‌گویند، صهیونیست‌ها به دلیل بادبادک‌های آتش زا گفته بودند به غزه حمله خواهند کرد. در تظاهرات روز بازگشت که روز جمعه در غزه و نواحی مرزی صورت گرفت نیز 5 نفر به شهادت رسیده و بیش از 210 تن زخمی شدند بدین ترتیب، آمار شهدای فلسطینی از10 فروردین تا کنون به 160 نفر وتعداد مجروحان به 17000 نفر رسیده است. جوانان فلسطینی همانند هفته‌های گذشته اقدام به ارسال ده‌ها بالون و بادبادک آتش زا از نوار غزه به سمت اراضی‌اشغالی کردند.
گفتنی است در پی تصویب قانون تبعیض آمیز و نژادپرستانه دولت یهود در پارلمان رژیم صهیونیستی، فلسطینی‌ها تاکید کردند دست از مقاومت برنمی دارند و هرگز تسلیم این قوانین نمایشی و بیهوده نمی‌شوند. «محمود الزهار» از رهبران حماس در این باره گفته، این قانون دستاورد سیاسی جدیدی محسوب نمی‌شود چرا که همه می‌دانند اسرائیل رژیمی نژادپرست است که از دین یهود به عنوان یک قومیت استفاده کرده و خود را «کشوری» قوم گرا معرفی می‌کند!
آتش‌بس در غزه
فوزی برهوم سخنگوی جنبش حماس صبح روز گذشته از توافق این جنبش با رژیم صهیونیستی برای برقراری مجدد آتش‌بس در غزه خبر داد. به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه الجزیره، وی افزود، با تلاش‌های مصر و سازمان ملل بار دیگر آتش‌بس در غزه برقرار شده و اوضاع به حالت قبلی بازگشته است. با این حال جنبش حماس اعلام کرده در مقابل بمباران‌های رژیم صهیونیستی دست بسته نخواهد ماند و با بمباران پاسخ بمباران را خواهد داد و جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم در بیانیه‌ای تأکید کرده: «ما بر حقمان برای محافظت از خود و پاسخ‌دهی به تجاوزهای تروریستی تأکید می‌کنیم.»
تهدید به ترور
رژیم صهیونیستی هم پس از حملات وحشیانه زمینی و هوایی غزه تهدید کرد رهبران مقاومت از این پس در امان نخواهند بود و هدف ترور قرار خواهند گرفت. در همین رابطه سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به کشته شدن یک نظامی اسرائیل به دست تک تیر انداز مقاومت« یحیی السنوار» را نشانه گرفت و گفت، ارتش ترور رهبران مقاومت را در دستور کار خود قرار داده است.
فشار فایده‌ای ندارد
 مردم غزه تسلیم نمی‌شوند
«رامی یتصهار» کارشناس صهیونیست نیز در یادداشتی نوشت: «هرگونه فشار نظامی بر نوارغزه ساکنان محاصره شده در آن را به تسلیم شدن وا نخواهد داشت، صدها هزار فلسطینی در غزه هستند که مرگ را بر زندگی در شرایط سخت ترجیح می‌دهند.
به گزارش خبرگزاری قدس، وی تاکید کرد، در پی کشته شدن یک نظامی اسرائیلی که هدف تک تیراندازان فلسطینی قرار گرفت، همچنین ادامه بمباران غزه از سوی نیروی هوایی اسرائیل، عجیب نیست که مقامات سیاسی و نظامی تل‌آویو مواضعی در زمینه کوبیدن بر طبل جنگ اتخاذ کنند...البته من معتقدم تهدیدات «بنیامین نتانیاهو» علیه غزه، تهدیداتی پوچ و توخالی است، این تهدیدات نتیجه سیاست‌های متعفنی است که نتانیاهو آنها را در راستای ادامه حضور و بقا در کرسی حکومت پیش گرفته است.
خبرنگاری که خبر شهادت برادرش را خواند
«مریم ابودقه» خبرنگار فلسطینی روز جمعه خبر شهادت چند فلسطینی در نوار غزه را اعلام کرد اما دقایقی نگذشته بود که متوجه شد یکی از شهدا، برادر خودش است!
به گزارش فارس، طبق آنچه در فضای مجازی منتشر شده است، مریم پس از آنکه فهمید یکی از شهدا، برادرش «محمد» است، شوکه شد. محمد یکی از پنج شهیدی است که بر اثر حملات وحشیانه صهیونیست‌ها و تیراندازی مستقیم آنها به شهادت رسید.
بیانیه حزب‌الله
 حزب‌الله لبنان اما در واکنش به قانون نژادپرستانه‌ای که در پارلمان رژیم صهیونیستی تصویب شد تاکید کرد، هدف از تصویب قانون «کشور یهود» در پارلمان رژیم صهیونیستی محروم کردن فلسطینی‌ها از بازگشت به سرزمین‌شان است.
به گزارش ایسنا، به نقل از سایت تلویزیون الوطن، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای تاکید کرد، تصمیم کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) در تصویب قانون «کشور یهود» در راستای سیاست‌های صهیونیستی و گام‌های بعدی برای یهودی‌سازی کامل فلسطین‌اشغالی اتخاذ شد. حزب‌الله این تصمیم نژادپرستانه و پیامدهای آن را محکوم و تاکید کرد که مردم فلسطین با گرایش‌ها و رویکردهای مختلفی که دارند می‌توانند با توکل بر خدا، تکیه بر خود و تمسک به مقاومت و انتفاضه و نیز حمایت تمامی آزادگان جهان از آنها بر این دشمن جدید پیروز شده و آن را به پیروزی بزرگی تبدیل کنند.