kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۵۱۸۷
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۹
نماینده مردم سبزوار در مجلس:

بخش عظیمی از روستاها خالی از سکنه شده است





نماینده مردم سبزوار در مجلس با اشاره به تدوین طرحی مبنی بر تشکیل وزارتی برای رسیدگی به امور روستاها در مجلس شورای اسلامی، گفت: این طرح در کمیسیون‌های مربوطه مجلس شورای اسلامی بررسی شد، اما تاکنون نهایی نشده است.
رمضانعلی سبحانی‌فر در مراسم بهره‌برداری از دو پروژه جهاد کشاورزی سبزوار تصریح کرد: در برخی از مقطع زمانی کم‌توجهی به امور روستاها در سطح کشور افزایش یافت و بخش عظیمی از روستاها به دلیل نبود منابع درآمدزایی خالی از سکنه شد.
وی گفت: حدود 70 درصد جمعیت کشور در ابتدای انقلاب اسلامی را روستائیان تشکیل می‌دادند، اما امروزه روستائیان به حاشیه کلانشهرها مهاجرت کردند و پدیده حاشیه‌نشینی را ایجاد کردند.
سبحانی‌فر ادامه داد: امسال در بخش‌های شرق کشور همانند استان بیرجند بخش زیادی از روستاهای این مناطق به دلیل کاهش نزولات آسمانی خالی از سکنه شده است.
در ادامه مدیر جهاد کشاورزی سبزوار نیز گفت: طی چهار سال اخیر کشت گلخانه‌ای از 20 هزار مترمربع به 105 هزار مترمربع در سبزوار افزایش یافت و همچنین 40 هزار مترمربع گلخانه‌ای در دست ساخت است.
منصور برغمدی همچنین از اختصاص 20 میلیارد تومان اعتبار طی سال گذشته به سبزوار خبر داد و بیان کرد: حدود 15 درصد اعتبارات جهاد کشاورزی خراسان رضوی در سبزوار جذب شده است.
وی ادامه داد: همچنین حدود 420 کیلومتر پروژه‌های انتقال آب در این شهرستان اجرایی شد.
برغمدی بیان کرد: با همکاری بانک کشاورزی یک پنجم اعتبارات شناور استان به میزان 19 میلیارد و 600 میلیون تومان در این شهرستان جذب شده است.
وی تصریح کرد: 216 میلیارد تومان تسهیلات از محل ردیف‌های مختلف به بانک‌های عامل معرفی شدند که تاکنون 86 میلیارد تومان در این شهرستان جذب شده است.