kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۳۹۲۶
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۳

آسیا تایمز: جوانان ایران عمیقاً پشت جمهوری اسلامی ایستاده‌اند(خبر ویژه)



روزنامه آسیاتایمز با اشاره به حمایت غرب از اغتشاشگران در ایران نوشت: غرب درباره نحوه واکنش حکومت ایران به اغتشاش حرف می‌زند اما اگر این اتفاقات در فرانسه یا آلمان رخ می‌داد، پلیس چگونه برخورد می‌کرد.
پپه اسکوبار نویسنده معروف برزیلی نوشت: گفت‌وگو با جوانان در سفر به شهرهایی مانند کاشان یا مشهد به من نشان داد که آنها چگونه عمیقاً در پشت جمهوری اسلامی ایستاده‌اند. آنچه در روزهای گذشته رخ داد این بود که اعتراض مشروع درباره مشکلات اقتصادی توسط اقلیتی که متهم به مخالفت با حکومت اسلامی بوده شد. تلاش‌هایی صورت گرفت تا این اعتراض مشروع اقتصادی به سمت براندازی حکومت تغییر جهت بدهد و نتیجه چنین کاری می‌توانست جنگ داخلی باشد.
خوب البته به این سادگی امکان‌پذیر نخواهد بود. هرکس که با ایران و جامعه این کشور آشنا باشد می‌داند که سیستم این کشور بسیار مستحکم‌تر از آن است که در دام چنین تله خام و آشکاری بیفتد. دست خارجی در قضایای اخیر آشکار بود. استفاده از این عبارت که «کل جهان به تماشا نشسته است» برای این بود که در تهران درباره نحوه پاسخگویی ارعاب ایجاد کند.
در حالی درباره نحوه واکنش و سرکوب خشن صحبت می‌شود که باید پرسید چنانچه این اتفاقات در فرانسه یا آلمان روی می‌داد نحوه پاسخ پلیس این کشورها چگونه بود؟ تغییر حکومت اتفاقی بعید در ایران است و ماجرای اخیر، بیشتر بهانه‌ای برای اعمال دوباره تحریم‌ها علیه ایران است. بهانه‌ای که آمریکا امیدوار است اتحادیه اروپا نیز پشت آن بایستد.