kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۸۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۰

اشد مجازات برای آشوبگران خواست مردم در تظاهرات سراسر کشور



مردم غیور و ولایت‌مدار کشورمان دیروز در اغلب شهرهای ایران اسلامی به خیابان‌ها آمدند و ضمن محکومیت شدید عوامل بیگانه آمادگی خود را برای شهادت در راه آرمان‌های امام، رهبری و حفظ نظام اسلامی از گزند دشمنان اعلام کردند و خواستار اشد مجازات برای آشوبگران که به جان و مال مردم رحم نمی‌کنند، شدند.
ملت بزرگ ایران اسلامی از صبح دیروز با حضور در راهپیمایی‌های گسترده در سراسر کشور ضمن اعلام برائت از آشوب‌گران، ۹ دی دیگری آفریدند تا بار دیگر ثابت کنند مشکلات اقتصادی تأثیری بر ولایتمداری مردم ایران و دفاع آنها از انقلاب‌شان نخواهد گذاشت.
به گزارش تسنیم در روزهای گذشته نیز مراجع عظام تقلید و سران قوا و  شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی کشور همچنین نهادها، احزاب  و تشکل‌ها با محکومیت اقدامات اغتشاشگرها مردم را به حضور گسترده در راهپیمایی‌‌ها فراخوانده بودند.
در این بین حضور نسل‌های مختلف انقلاب از نوزاد که در آغوش مادر است تا پیرمردی که می‌گوید از ابتدای انقلاب تا امروز در همه راهپیمایی‌ها شرکت کرده است قابل توجه است.
از کرمانشاه تا البرز؛
مردم حماسه ۹ دی را تکرار کردند
راهپیمایی پرشور مردمی در محکومیت هنجارشکنان روزهای اخیر همزمان با تمام شهرستان‌های استان  از چهارراه مدرس تا میدان آزادی کرمانشاه برگزار شد.
این راهپیمایی در سایر شهرستان‌های استان نیز به صورت یکپارچه و با حضور اقشار مختلف مردم آغاز شد.
راهپیمایی شهرستان قصرشیرین از مقابل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به سمت میدان المهدی(عج)، سرپل‌ذهاب در مجموعه ورزشی احرار، سنقر و کلیایی در میدان سپاه پاسداران، ثلاث‌باباجانی در میدان معلم، جوانرود در مسجد جامع جدید، صحنه در مسجد امام حسین(ع)، دالاهو در مقابل مسجد المهدی(عج)، کنگاور از مقابل میدان آزادی به سمت میدان حضرت امام خمینی(ره)، اسلام‌آباد غرب از میدان امام خمینی(ره) به سمت مسجد جامع، هرسین از میدان آزادی به سمت مسجد آیت‌الله حجتی(ره) و گیلانغرب از میدان 22 بهمن به سمت میدان توحید برگزار شد.
مردم مؤمن و ولایت‌مدار شهرستان شهرضا پیش از ظهر دیروز برای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و به منظور نمایش وحدت، اقتدار و همدلی و دادن پاسخ دندان‌شکن به اغتشاشات خیابانی چند روز گذشته به خیابان آمدند و فریاد «مرگ بر فتنه‌گر» سر دادند.
در این راهپیمایی اقشار مختلف مردم در میدان تاسوعا تجمع و سپس به سمت میدان حر حرکت کردند؛ خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، روحانیون، جوانان و دانشگاهیان و آموزش پرورش، کسبه و مسئولان شهرستان شهرضا در این تجمعات حضور داشتند و شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر فتنه‌گر»، مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی و دشمنان اسلام و ایران زدند.
یکی از شهروندان شهرضایی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه دست فتنه‌گران را از کشور کوتاه می‌کنیم، گفت: مردم شهرستان شهرضا اقدامات خرابکارانه اغتشاش‌گران را محکوم می‌کنند و نمی‌گذارند که آن‌ها نقشه شوم خود را برای براندازی عملیاتی کنند.
وی افزود: مردم برای به ثمر رسیدن این انقلاب خون دادند، ملت ایران پشت رهبرشان را خالی نمی‌کنند و پیرو ولایت فقیه هستند.
در پایان این مراسم بیانیه‌ای در محکوم کردن حوادث و اغتشاشات اخیر قرائت شد.
خروش مردم
 از آستانه‌اشرفیه و سیاهکل
 تا سرپل ذهاب
مردم ولایت‌مدار شهرستان‌های سیاهکل و آستانه‌ اشرفیه  نیز با حضور در خیابان‌های این دو شهر اغتشاشات اخیر در کشور را محکوم کردند.
مردم انقلابی سیاهکل با شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» دخالت‌های خارجی در امور میهن اسلامی را محکوم کردند.
مردم زلزله‌زده سرپل‌ذهاب نیز در محکومیت اقدامات اغتشاش‌گران فتنه‌جو در تجمعی خودجوش با آرمان‌های امام و رهبری معظم میثاق دوباره بستند.
مردان و زنان دیار سر‌پل‌ذهاب آمدند تا به دنیا ثابت کنند که این شهرستان زلزله‌زده مهد زنان و مردان با‌غیرت است که دشمن را همواره در طول تاریخ در این دیار به زانو درآورده است.
مرزداران شهرستان سرپل‌ذهاب با هر قدم خود در این تجمع نقش فتنه‌ها را با غیرت انقلابی زیر پا گذاشتند و اعلام کردند پرچم جمهوری اسلامی ایران حرمت دارد و هویت ما است و با غیرت در بلندترین قله‌های دنیا همواره آن را به اهتراز درآورده و می‌آوریم.
دشمن بداند بختیاری حامی ولایت می‌ماند
مردم ولایتمدار ایذه نیز در راهپیمایی باشکوه صبح دیروز  با سردادن شعار «دشمن بداند بختیاری حامی ولایت می‌ماند» تجدید میثاق خود را با رهبری معظم ابراز کردند.
مردم انقلابی خمینی‌شهر نیز صبح دیروز در محکومیت این حرکات ناشایست راهپیمایی کردند.
راهپیمایان با در دست داشتن پلاکارد و سر دادن شعارهایی، اخلال در نظم و توهین به مقدسات در پوشش و بهانه اعتراض به وضعیت اقتصادی و معیشتی را محکوم و حمایت خود از ارزش‌های انقلاب اسلامی و اصل ولایت‌ فقیه را اعلام کردند. مردم اهواز نیز از ساعت 9:30 صبح دیروز علیه آشوبگران بپا خاستند و با راهپیمایی، اعتراض خود را نسبت به فتنه‌گری عوامل بیگانگان اعلام کردند. این راهپیمایی از امانیه میدان مولوی (سه‌گوش) آغاز شده و به سمت چهارراه سلمان فارسی (نادری) و چهارراه آبادان ادامه داشت. آیت‌الله سید محمدعلی موسوی‌جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان سخنران این مراسم است.
مردم ولایت‌مدار اهواز دوشنبه‌شب نیز در اقدامی خودجوش در اعتراض به آشوب‌های اخیر به خیابان آمده و بساط آشوبگران را جمع کرده بودند.
راهپیمایی عظیم مردمی در محکومیت آشوبگری‌های اخیر ساعت 15 دیروز همزمان با سراسر کشور در استان البرز نیز برگزار شد.
همزمان با سراسر کشور مردم استان‌ها و شهرستان‌های گلستان، قم، اراک، نهاوند، بوشهر، خوزستان، خراسان شمالی، لرستان، اردبیل و  ...نیز با حضور در خیابان‌ها علیه آشوبگران دست به تجمعات پرشوری زدند.
شعارهایی که بر روی کفن
 نوشته شده بود
مردم کفن‌پوش پارس‌آباد که روی آنها شعارهای ارزشی به فارسی و نیز زبان آذری همچون «جانیم اولسون سنه قوربان رهبریم»، «جانم فدای رهبر»، «فدائیان رهبریم» و برخی شعارهای دیگر نگارش شده بود، با در دست داشتن تمثال‌هایی از امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری با آرمان‌های شهدا و رهبری تجدید پیمان کرده و بار دیگر دشمنان نظام و اسلام را مایوس کردند.
مردم این شهر با سر دادن شعارهای «مرگ بر منافق»، «مرگ بر استکبار»، « مرگ بر فتنه‌گر»، «مرگ بر آمریکا»، «منافق ننگت باد، فتنه‌گر مرگت باد»، «ملت ما بیدار است از فتنه گر بیزار است»، «ما ملتی بصیریم، ذلت نمی‌پذیریم‌»، «ما ملتی بیداریم از آمریکا بیزاریم»، «ما ملتی هوشیاریم از فتنه‌گر بیزاریم»، «حسین حسین شعار ماست ولایت افتخار ماست»،‌ «خامنه‌ای خمینی دیگر است ولایتش ولایت حیدر است» و غیره اقدامات مخلات نظم و امنیت و آرامش مردم را محکوم کرده و درس عبرتی دیگر به معاندان و دشمنان نظام دادند.
مراغه‌ای‌ها نیز با شعارهای «مزدور آمریکایی، همیشه زیرپایی»، «مرگ بر فتنه‌گر»، «ما همه با هم هستیم، مطیع رهبر هستیم» خواستار پاسخگویی مسئولان به مطالبات به حق مردم و برخورد سریع و قاطع نیروهای نظامی و انتظامی و قضایی با سوء استفاده‌کنندگان از خواسته‌های قانونی مردم و تخریب‌کنندگان اموال عمومی شدند.
هزاران نفر از مردم بجنورد نیز  با حضور در راهپیمایی شکوه وحدت  از  مسجد امام‌خمینی این شهر تا مسجد انقلاب بجنورد راهپیمایی کرده و با سردادن شعارهایی نظیر«مرگ بر فتنه‌گر»، «مرگ بر منافق» و «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» عمق کینه و نفرت خود را از اقدامات ساختارشکنانه ضدانقلاب در حوادث اخیر بروز داده و این اقدامات را محکوم کردند.
بازتاب جهانی حماسه مردم
راهپیمایی گسترده مردم ایران در سراسر کشور علیه آشوبگران بازتاب گسترده‌‌ای در رسانه‌های بین‌المللی پیدا کرد.
خبرگزاری فرانسه نوشت: «ده‌ها هزار ایرانی در حمایت از حکومت در سراسر ایران برای راهپیمایی به خیابان‌ها آمده‌اند.»
همچنین خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت، بعد از چند روز اعتراض در ایران، هزاران نفر از مردم این کشور در شهرهای مختلف روز چهارشنبه در حمایت از نظام راهپیمایی برگزار کردند.
روزنامه انگلیسی اکسپرس نیز ضمن اشاره به این واقعیت نوشت، مردم ایران در این راهپیماییِ ده‌ها هزار نفری، با در دست داشتن عکس رهبرشان، پلاکاردهایی حمل می‌کردند که بر روی آن نوشته شده بود «مرگ بر فتنه‌گران».
شبکه اس‌بی‌اس استرالیا نیز در گزارشی اعلام کرد: «حامیان جمهوری اسلامی بعد از اعتراضات اخیر، با در دست داشتن پرچم ایران و پلاکاردهایی در حمایت از نظام در سراسر این کشور به خیابان‌ها آمدند.»
همچنین شبکه خبری سی‌ان‌ان نوشت: مردم ایران در حمایت از نظام و در مخالفت با اعتراضات اخیر، روز چهارشنبه در سراسر این کشور راهپیمایی کردند.
شبکه فرانس 24 نیز ضمن اشاره به این راهپیمایی نوشت، هزاران ایرانی در شهرهای مختلف ایران روز چهارشنبه با حضوری گسترده حمایت خود از نظام را نشان دادند و شعار می‌دادند «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست».
فرانس 24 افزود، «جمعیت با شعار اینکه «رهبر ما آماده‌ایم» و با در دست داشتن پرچم ایران و عکس رهبرشان در شهرهای مختلف راهپیمایی کردند».
از سراسر کشور خبر می‌رسد که مردم در شهرهای مختلف خود را برای برگزاری تجمعات پرشور و گسترده علیه آشوبگران پس از برگزاری نماز دشمن‌شکن جمعه آماده می‌کنند.