kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۷۲۷
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۱

ماموریت آشوبگران انجام شد/واشنگتن از تحریم‌های جدید خبر داد!


سرویس سیاسی -
فتنه‌گران که همواره با ارسال نامه‌‌ها و پیام‌هایی از آمریکا خواسته بودند که با تحریم ایران راه را برای براندازی جمهوری اسلامی باز کند این بار نیز با آشوبگری، گرای تحریم داده و آمریکا اعلام کرد به دلیل اتفاقات اخیر در برخی شهرهای ایران تحریم‌ها را تشدید خواهد کرد!
در حالی که اعتراضات معیشتی و اقتصادی بحق بخشی از مردم برای بهبود اوضاع بوده و فلسفه طبیعی اعتراضات نیز همین خواسته است، آمریکا ضمن حمایت منافقانه از به گفته خود اعتراضات و در واقع آشوب‌های منتهی به تخریب اموال عمومی اعلام کرد تحریم‌ها را گسترش خواهد داد!
آندرو پیک معاون وزیر خارجه آمریکا در امور عراق و ایران به تلویزیون صدای آمریکا گفته است «اعمال تحریم‌های بیشتر علیه مقامات ایران که به ادعای وی در سرکوب معترضان دست دارند محتمل است.»
وی همچنین تاکید کرده است: «تلاش می‌کنیم حمایت متحدانمان از اعتراضات در ایران را گسترش بدهیم.»
دولت آمریکا طی روزهای گذشته بارها از اغتشاشات و آشوبگران در ایران حمایت کرده است.
پیک در این مصاحبه افرادی که در چند روز اخیر در برخی شهرهای ایران به اقداماتی از قبیل تخریب اموال عمومی دست زدند را «معترضان مسالمت‌آمیز» خواند.
حمایت آمریکا
 از آشوبگران
حمایت دولتمردان آمریکا از برخی آشوب‌ها و تخریب اموال عمومی در بخش‌هایی از کشور همچنان ادامه دارد، کاخ سفید روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای از اغتشاشات در پاره‌ای از شهرهای ایران حمایت کرد.
در بیانیه سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید آمده است: «ما از حق مردم ایران برای ابراز عقایدشان به صورت مسالمت‌آمیز حمایت می‌کنیم. شایسته است صدای آنها شنیده شود.»
وی اضافه کرد: «ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم از این حق بنیادین مبنی بر ابراز صلح‌آمیز عقاید محافظت کرده و از هر اقدامی که باعث سانسور می‌شود اجتناب کنند.»
چند روز پیش نیز کاخ سفید و وزارت ‌خارجه آمریکا بیانیه‌های جداگانه در همین باره صادر کرده بودند.
ساعاتی قبل‌تر از این، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا که فرصت اغتشاشات پراکنده در برخی شهرهای ایران را بهانه مناسبی برای تأکید بر سیاست‌های ایران‌ستیزانه خود دیده برای چندمین بار در طی چند روز گذشته حمایت خود را از ناآرامی‌ها در ایران اعلام کرد.
وی با تکرار اتهامات بی‌اساس نوشت: «ایران به عنوان کشور شماره یک در حمایت از تروریسم دولتی، با سوابق متعدد نقض حقوق ‌بشر که در هر ساعت رخ می‌دهد حالا اینترنت را تعطیل کرده تا معترضان صلح‌‌جو قادر به برقراری ارتباط نباشند. خوب نیست.»
حمایت وزیر رژیم صهیونیستی از برخی اغتشاشات در ایران
«ییزرائیل کاتز»، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی نیز با بیان اتهامات اثبات ‌نشده از اغتشاشات اخیر در ایران حمایت کرده است.به گزارش تایمز اسرائیل، این وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی خوش‌خیالانه همچنین پیش‌بینی کرد که حکومت ایران سقوط خواهد کرد، اما اسرائیل برای همیشه پابرجا خواهد ماند!
کاتز در ادامه از اغتشاشات در برخی شهرهای ایران حمایت کرد و گفت: «من برای تظاهرات‌کنندگان در ایران که در حال مبارزه برای آزادی و دموکراسی هستند آرزوی موفقیت می‌کنم.»
ضربه آشوب‌ها به اقتصاد
و معیشت مردم
اعتراضات خیابانی که از ظهر پنجشنبه در مشهد و برخی شهرهای کشور به دلیل مشکلات اقتصادی آغاز شد ناگهان رنگ و بوی سیاسی به خود گرفت و فتنه‌گران با سوار شدن بر روی موج خواسته‌های مردمی به سمت ضربه زدن به اقتصاد و معیشت مردم حرکت کردند.
حضور آشوبگران، حال نامناسب اقتصاد کشور را ناخوش‌تر از پیش کرده و به عنوان نمونه بازار ارز و سکه بدترین روزهای خود را سپری می‌کند، از سوی دیگر طی مدت چند روزی که از آشوب‌ها در برخی نقاط کشور می‌گذرد بازار سرمایه نیز از تخریب اغتشاشگران در امان نبوده است. در این راستا 2400 واحد سقوط شاخص بورس را می‌توان نتیجه جولان آشوبگران دانست.
به گزارش مشرق، این رقم سقوط که طی 3 سال اخیر بی‌سابقه بوده است، بدین معنی است که بر دارایی حدود 50 میلیون نفری که برگه سهام عدالت در دست دارند تاثیر گذاشته است و دارایی آنان را با تزلزل مواجه ساخته که بلاشک با تداوم تجمعات خیابانی انتظار کاهش بیشتر نیز می‌رود.
شواهد آماری نشان می‌دهد طی مدت دو روز کاری در بازار سرمایه تهران یعنی در روزهای شنبه و یکشنبه، بورس نیز از تخریب آشوبگران در امان نبوده و حدود دوهزار و 400 واحد سقوط شاخص را تجربه کرد.
همچنین ناآرامی‌های اخیر باعث شد علاوه ‌بر شاخص بورس برخی بازارهای مهم اقتصادی مانند بازار سکه و طلا نیز اوضاع غیرواقعی به خود بگیرند و نرخ دلار از حدود چهارهزار و 200 تومان دو روز پیش، دیروز عصر به‌یکباره به چهارهزار و 360 تومان [در لحظه تنظیم این گزارش] برسد.
گرای تحریم از فتنه 88
تا آشوب‌های 96
فتنه‌گران در سال 88 که به دنبال براندازی جمهوری اسلامی از طریق اردوکشی‌های خیابانی و با کلیدواژه «تقلب در انتخابات» بوده‌اند پس از ناکامی خود در این هدف با پیام‌ها و نامه‌های متعددی به دشمنان مردم ایران از جمله آمریکا خواستار تحریم‌های کمرشکن و تاثیرگذار شدند، نفوذ برخی از فتنه‌گران در نهادهای تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز با همان هدف یعنی براندازی دلیل اصلی ناکامی سیاست‌های اقتصادی می‌تواند باشد.
با گذشت بیش از هشت سال از فتنه 88 که در آن عده‌ای با کلیدواژه و رمز «تقلب در انتخابات» به سوی براندازی جمهوری اسلامی حرکت کردند و با وجود اینکه در این مدت دولتی رفته و دولت دیگر با رای مردم سر کار آمده ولی هدف فتنه‌گران هیچ تغییری نکرده است.
این مهم نشان‌دهنده آن است که «انتخابات» برای اصحاب فتنه تنها یک بهانه بیش نبوده و آنان به دنبال براندازی کلیت ساختاری به نام «جمهوری اسلامی‌» بوده‌اند و این هدف همچنان در سرلیست برنامه‌های آنان قرار دارد.
در اوج فتنه 88 فتنه‌گران با صراحت و یا به تلویح از آمریکا خواستند که حمایت خود را از آنان علنی کرده و در راستای این حمایت ایران را تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار دهد.
دو سال پیش متن نامه‌ای در رسانه‌های عمومی منتشر شد که حکایت از یک هدف مشترک بین آمریکا و اصحاب فتنه در داخل کشور داشت و آن هم استفاده از ابزار تحریم برای براندازی جمهوری اسلامی!
مرداد 1394 «مایکل لدین» مشاور سابق شورای امنیت ملی آمریکا، عضو برجسته مؤسسه «آمریکن اینترپرایز» در یادداشتی در نشریه «فوربس» نوشته بود: سناتور «چاک شامر» نقش مستقیمی در نامه‌نگاری محرمانه بین دولت اوباما و سران آشوب علیه دولت ایران در سال 1388 و در پی انتخابات ریاست‌جمهوری داشته است.
لدین می‌افزاید: دولت (آمریکا) تصمیم گرفت پیامی برای گروه موسوی و جنبش سبز بفرستد. سناتور شامر دوستی در وال استریت داشت که با سبزها در ارتباط بود و همان فرد به عنوان رابط انتخاب شد.
وی در ادامه می‌نویسد: از شامر خواسته شد از طرف دولت این پیام و سؤالات پیوستش را به رهبران سبزها منتقل کند. سؤالات این‌هاست: «ما باید چه کاری انجام دهیم؟ چه کاری نباید انجام دهیم؟» پاسخ این پیام در یک یادداشت 8 صفحه‌ای در تاریخ 30 نوامبر 2009 (9 آذر 88) دریافت شد. نویسندگان محتاط بوده‌اند و متن امضا نشده و من دلایل روشنی دارم که چند نفر در تهران روی آن کار کرده‌اند.
در این نامه تصویری از ایران با عبارت‌های بسیار خشنی آمده است که این کشور تحت «حکومت استبدادی»، «رژیمی خشن» و «دیکتاتوری» است که با سرکوب مردم و چپاول منابع عمومی ادامه حیات می‌دهد. همچنین در این نامه تأکید شده است: حکومت قابل اصلاح نیست اما نیروهای حامی تغییر در داخل قوی هستند و به‌خوبی هدایت می‌شوند!
لدین همچنین در ادامه مطلب خود می‌نویسد: سبزها به دولت اوباما دقیقاً گزینه‌های واقعی را گفتند؛ یا از رژیم حمایت کنید یا از آزادی حمایت کنید و تغییر دموکراتیک در ایران را تشویق و حمایت کنید. نویسندگان آن نامه به واشنگتن هشدار داده‌اند که اگر با تهران به توافق هسته‌ای دست یابد، باید در برابر رویکردهای خارجی و داخلی تهران سکوت کند.
در بخش‌هایی از این نامه که در 9 آذر فرستاده شده، به طرف آمریکایی اطلاع داده می‌شود که تظاهرات بزرگ بعدی برای 16 آذر روز دانشجو برنامه‌ریزی شده است.
یک سال پیش و در دی ماه 1395 نیز سی نفر از ضد انقلاب خارج‌نشین طی نامه‌ای به ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا خواستار اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران با بهانه‌های حقوق بشری و حمایت از تروریسم شدند.به دنبال آشوب‌های چند روز گذشته که پس از اعتراض بحق گروهی از مردم به مشکلات معیشتی صورت گرفت عده‌ای بر موج اعتراضات مردمی سوار شده و از آن برای رسیدن به هدف اصلی خود یعنی براندازی جمهوری اسلامی سوءاستفاده کردند، آمریکا نیز پیام این دسته از آشوبگران که به تخریب اموال عمومی و آسیب زدن به مردم بی‌گناه دست زده‌اند را دریافت کرده و با حرکت به سمت تحریم‌های بیشتر معیشت مردم را هدف گرفته است.