kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۶۹۷۰
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱
پاسداشت روز جهانی قدس در جمعه آخر ماه مبارک رمضان

روز قدس جنبش جهانی برای نابودی استکبار


 کمال احمدی

 «من از عموم مسلمانان جهان و دولت‌هاي اسلامي مي‌خواهم كه براي كوتاه كردن دست اين غاصب [اسرائيل] و حاميان آن بهم بپيوندند و جميع مسلمين جهان را دعوت مي‌كنم كه آخرين جمعه ماه مبارك رمضان را كه از ايام قدر است و می‌تواند تعيين‌كننده سرنوشت مردم فلسطين نيز باشد را به عنوان روز قدس اعلام نمايند.»
عبارات فوق بخشي از پیام تاريخي حضرت امام(ره) درمرداد سال 58 است كه سرآغاز جنبشي جهاني عليه رژيم صهيونيستي بود و تا به امروز نيز افراد زيادي از سراسر جهان به اين نداي معمار كبير انقلاب، لبيك گفته و در اين روز مقدس، با راهپيمايي‌هاي گسترده؛ انزجار و تنفر خود را از اقدامات و جنايات ددمنشانه اين رژيم منحوس اعلام می‌نمايند.
در طی این 38سال که از پیام تاریخی امام خمینی ‌می‌گذرد، علی‌رغم همراهی آحاد ملت با این ندای پیامبرگونه امام، متاسفانه بعضا شاهد بوده‌ایم که برخی افراد و جریانات ضعیف‌النفس و واداده داخل كشور در مقاطع مختلف با اهداف و اغراض گوناگون سعي در القاي شك و شبهه در اين موضوع اساسي جهان اسلام دارند و بعضا تلاش ‌می‌کنند تا ضعف و زبونی خود را در پس حرف‌های خوش و آب رنگ نظیر «صلح و سازش» و یا «حذف شعار مرگ» پنهان سازند، این درحالی است که به گواه تاریخ اساسا ماهیت رژیم صهیونیستی و حامیان غربی‌اش به ویژه آمریکا با جنگ و خونریزی و تجاوز آمیخته شده و در قاموس اینان مفهوم صلح معنایی جز تجاوز و تعدی بیشتر نیست.
مرگ بر آمریکا و اسرائیل یک شعار به حق است
محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس مدیریت استراتژیک به گزارشگر روزنامه کیهان ‌می‌گوید: «‌اصولا عقب‌نشینی در مقابل استکبار منجر به صلح و سازش و یا پایان جنگ نخواهد شد، نکته دیگر اینکه شاید صلح با یک کشور قانونی و مشروع معنا داشته باشد، اما با رژیم صهیونیستی که اساسا یک پادگان نظامی است مفهومی ندارد، سران این رژیم به صراحت اعلام ‌می‌کنند که خواستار نابودی20 کشور اسلامی هستند. در پرچم رژیم صهیونیستی دو نوار آبی به منزله اشغال از نیل تا فرات وجود دارد که این منطقه شامل 20 کشور اسلامی است و حتی مکه و مدینه را هم در بر‌می‌گیرد، البته این ایده اشغالگرانه به دلیل مقاومت گروه‌های اسلامی الان به درون سرزمین‌های اشغالی محدود شده و حتی رژیم صهیونیستی از ترس حملات به دور خود دیوار کشیده است هرچند که این دیوار هم دیگر کارایی لازم را ندارد ولی به هرحال آرزوی سران این رژیم نابودی ملت‌های مسلمان منطقه است و اصرار هم دارند که آمریکا و اروپا را هم با خود همراه کنند تا آنها هم این مسئله را به نحوی اعلام کنند. بنابراین رژیم صهیونیستی یک رژیم نامشروعی است که مبنایش برغارت و کشتار و نسل‌کشی است، اسرائیل اصلا یک کشور نیست بلکه یک پادگان نظامی است و به خواست استعمار در منطقه ایجاد شده است تا مانع اتحاد جهان اسلام شود. لذا ما هم باید محکم در برابر چنین رژیم اشغالگر و متجاوزی بایستیم و به این مقاومت هم افتخار کنیم.»
وی در پاسخ به این سوال که چرا با توجه به جنایات روزانه آمریکا و اسرائیل بر ضد ملت‌های مظلوم دنیا خصوصا مردم کشورمان که آخرین نمونه آن هم حمله تروریستی داعش‌(از دست پروردگان استکبار) به مجلس و حرم امام خمینی بود بازهم بعضا ما شاهد اظهارات عجیب و غریب از سوی برخی مسئولان همچون حذف شعار مرگ بر این جرثومه‌های فساد و خونریزی هستیم ‌می‌گوید: «‌شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر‌ آمریکا یک شعار به حق است و مردم ما هم تحقق این شعارها را تا نیل به هدف دنبال خواهند کرد. مرگ بر اسرائیل در حقیقت پاسخی است به توطئه‌های صهیونیست‌ها برای اشغال کشورهای اسلامی که از نیل تا فرات شامل 20 کشور ‌می‌شود، اتفاقا آنها مرگ را برای مسلمانان به ارمغان ‌می‌آورند و جنایات فجیعی را مرتکب ‌می‌شوند. بنابراین این شعار کاملا بجا  و صحیح است. ضمن اینکه اسرائیل با اقدامات تجاوزکارانه‌اش و با تکیه بر جنایات بی‌شمارش عملا فلسطین را از نقشه حذف کرده، لذا اگر عده‌ای از شعار محو اسرائیل ناراحت هستند ما ‌می‌توانیم شعار بازگشت کامل فلسطین از بحر تا نهر را مطرح کنیم.»
پیش‌بینی پنتاگون درباره نابودی اسرائیل
قدیری ابیانه در ادامه همین بحث ‌می‌افزاید: «‌موضوع نابودی رژیم صهیونیستی توسط پنتاگون، وزرات جنگ آمریکا و سازمان سیا هم پیش‌بینی شده است، زیرا مولفه‌های قدرت این رژیم ازبین رفته است. مثلا مبنای اطمینان رژیم صهیونیستی قدرت ارتشش بود که در جنگ 6 روزه با اعراب توانست با تکیه برهمین ارتش بخش‌هایی از کشورهای عربی را اشغال کند اما امروزه شاهدیم همان ارتش در هر جنگی که طی سال‌های اخیر با حزب‌الله و حماس داشته شکست فاحشی خورده است. این در حالی است که حماس و حزب‌الله سلاح‌های پیشرفته ارتش‌های عربی را هم ندارند. بنابراین خود آنها هم ‌می‌دانند رژیمشان در حال اضمحلال است و لذا به هرترفندی از جمله ایجاد داعش متوسل ‌می‌شوند تا تاریخ این نابودی قدری به عقب بیفتد. اما واقعیت‌ها نشان ‌می‌دهد روند اضمحلال این رژیم ادامه دارد زیرا کسانی که از کشورهای دیگربه اسرائیل مهاجرت کرده‌اند الان ‌می‌بینند این رژیم برایشان امن نیست بنابراین اغلب آنها ترجیح ‌می‌دهند به کشور اصلی‌شان برگردند.»
نتیجه عقب‌نشینی در برابر دشمن
این دیپلمات با سابقه درباره مواضع لرزان و سازش‌کارانه  برخی مسئولان هم تصریح ‌می‌کند: «ما هر قدمی عقب‌نشینی کنیم دشمنانمان دو قدم جلو ‌می‌آیند، مثلا الان صهیونیست‌ها مدام جمهوری اسلامی را تهدید به حمله ‌می‌کنند و یا مانورهای نظامی برگزار ‌می‌کنند، لذا عقب‌نشینی فایده‌ای ندارد. عرفات که این همه عقب‌نشینی کرد چه سودی برد یا لبنان تا زمانی که مقاومت نمی‌کرد بخش‌هایی از کشورش در اشغال صهیونیست‌ها بود، لذا عقب‌نشینی در برابرآمریکا و رژیم سفاک اسرائیل فایده ندارد و ما باید با صدای بلند و رسا اعلام کنیم که خواستار حذف رژیم اشغالگر قدس از نقشه و بازگشت کامل فلسطین به نقشه هستیم.»
وی با تاکید بر اینکه راهپیمایی روز جهانی قدس امسال باید هرچه با شکوهتر برگزار شود، ‌می‌افزاید: «ملت‌ها در سراسر عالم و خصوصا مردم کشورهای جبهه مقاومت اعم از ایران، عراق، سوریه و لبنان باید روز قدس امسال را خیلی باشکوه‌تر برگزار کنند زیرا با توجه به جنایات تروریست‌های مورد حمایت اسرائیل و آمریکا در این کشورها ضرروی است مردم برای اعلام انزجار از این جنایات به صحنه بیایند و نفرت خود را از آمریکا و اسرائیل و دست‌پرورده‌های آنها همچون داعش اعلام کنند، البته خوشبختانه با مقاومت جانانه گروه‌های مردمی در عراق و سوریه تا حد زیادی کلک این گروهک تروریستی کنده شده و ما شاهد شکست‌های پی‌درپی داعش در کل منطقه هستیم.»
قدیری ابیانه در ادامه ‌می‌گوید: «‌روز قدس امسال همچنین فرصت مناسبی است تا آحاد ملت ایران با حضور پرشور خود در راهپیمایی این روز پاسخ قاطعی به تحریم‌های جدید آمریکا بدهند و حول محور ولایت نمایش انسجام در برابر آمریکا و اسرائیل و اذنابشان را به نمایش بگذارند، این حرکت هرچقدر پرشورتر باشد جنبه بازدارندگی‌اش بیشتر خواهد بود و اسباب شکست توطئه‌های دشمنان را فراهم خواهد کرد.»
حضور پرصلابت در راهپیمایی روز قدس به منزله خداقوت به غیورمردان سپاه پاسداران
محمد کاشی‌زاده یک فعال سیاسی با اشاره به سیلی محکم سپاه به آمریکا و اسرائیل که با حمله موشکی اخیربه  مقر داعش صورت گرفت، معتقد است: «ملت ایران که از این اقدام غیورمردان سپاه پاسداران بسیار خرسند شدند جا دارد این خوشحالی خود را با حضور پرصلابت در راهپیمایی روز قدس نشان دهند تا هم به این وسیله خداقوتی به غیورمردان سپاه پاسداران گفته باشند و هم همراهی خود را با سیاست مقاومت و ایستادگی در برابر استکبار نشان دهند.»
وی با اشاره به بی‌فرجامی سیاست‌های مرعوبانه و سازش‌کارانه دولت یازدهم نظیر برجام تاکید ‌می‌کند: «‌مردم در4سال اخیر از این سیاست‌ها نتیجه‌ای جز خسارت محض ندیدند، در زمینه اقتصادی که علیرغم ادعاهای دولت نه تنها گشایشی رخ نداد بلکه تحریم‌ها شدیدتر هم شد، در زمینه سیاسی نیز شاهد گستاخ شدن رژیم‌های فسقلی و دست‌‌نشانده‌ای نظیر سعودی برضد ملت ایران بودیم و در مقوله امنیتی هم شاهد ترقه بازی داعش درتهران بودیم لذا شاید بتوان گفت که نتیجه سیاست‌های سازش‌کارانه و مرعوبانه 4سال اخیر در برابر استکبار جز خسارت محض نبوده است.»
این کارشناس سپس با اشاره به خوشحالی آحاد ملت ایران از اقدام سپاه ‌می‌افزاید: «‌این خرسندی که معطوف به یک قشر و جناح نبود نشان داد که کل مردم ایران خواهان گزینه مقاومت و ایستادگی در برابر آمریکا و اسرائیل هستند و از مواضع سازش‌گونه برخی مسئولان در 4سال اخیر ناراحتند.»
هشدار به عمال آمریکا
کاشی‌زاده در ادامه به اهمیت روز قدس از نگاه امام راحل اشاره ‌می‌کند و ‌می‌گوید: «امام خمینی(ره) پس از پیام تاریخی خود در اعلام روز جهانی قدس طی بیاناتی که در 25/5/1358 در جمع مردم قم ایراد فرمودند اهمیت این روز را برای تمامی ملت به زبانی ساده و روان موشکافی نموده و ویژگی‌های آن را بیان فرمودند، ایشان در این بیانات به طور جدی و محکم این روز را روز مقابله مستضعفین با مستکبرین خصوصا آمریکا و اذنابش قلمداد نمودند و تاکید کردند: «روز قدس یک روز جهانی است. روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است. روز مقابله ملت‌هایی است که در زیر فشار ظلم آمریکا و غیر آمریکا بودند، در مقابل ابرقدرت‌هاست. روزی است که باید مستضعفین مجهز بشوند در مقابل مستکبرین، و دماغ مستکبرین را به خاک بمالند. روزی است که بین منافقین و متعهدین امتیاز خواهد شد. متعهدین این روز را روز قدس ‌می‌دانند و عمل ‌می‌کنند به آنچه باید بکنند. و منافقین- آن‌هایی که با ابرقدرت‌ها در زیر پرده آشنایی دارند و با اسرائیل دوستی. در این روز بی‌تفاوت هستند، یا ملت‌ها را نمی‌گذارند که تظاهر کنند. روز قدس روزی است که باید سرنوشت ملت‌های مستضعف معلوم شود، باید ملت‌های مستضعف اعلام وجود بکنند در مقابل مستکبرین روز قدس، روزی است که باید به این روشنفکرانی که در زیر پرده با آمریکا و عمال آمریکا روابط دارند هشدار داد. هشدار به اینکه اگر از فضولی دست برندارید، سرکوب خواهید شد! ما به آن‌ها مهلت دادیم و با آن‌ها با ملایمت رفتار کردیم که شاید دست از شیطنت بردارند و اگر دست برندارند، کلمه آخر را خواهیم گفت و خواهیم به آن‌ها فهماند که دیگر آمریکا نمی‌تواند به اینجا حکومت کند.»
فقط گزینه مقاومت نتیجه ‌می‌دهد
یک روحانی فرهنگی که از انفعال برخی مسئولان درقبال آمریکا و اسرائیل طی چند سال اخیر و خصوصا در مناظرات انتخابات ریاست جمهوری ناراحت است به گزارشگر کیهان ‌می‌گوید: «‌واقعا این مواضع در شأن مسئولان نظام اسلامی نبود و نتیجه‌ای برای ملت نداشت، این مسئولین باید همچون امام خمینی و حضرت آقا در برابر استکبار موضع بگیرند و بدانند فقط گزینه مقاومت نتیجه ‌می‌دهد.»
وی با اشاره به پیروزی‌های مکرر مدافعین حرم در سوریه و عراق ‌می‌افزاید: «این پیروزی‌ها بیانگر نتیجه‌بخش بودن گزینه مقاومت در برابر آمریکا و اسرائیل است و اگر ما ‌می‌خواستیم با ایده‌های سازش‌کارانه برخی آقایان با مقوله داعش برخورد کنیم الان نه تنها اثری از سوریه و عراق نبود بلکه باید با داعش در خیابان‌های تهران ‌می‌جنگیدیم.»
موسوی موضوع قدس را موضوع جهان اسلام دانسته و ‌می‌افزاید: «‌قدس پاره تن اسلام است و موجب بیداری اسلامی در کشورها شده و روز قدس روز فریاد استکبار‌ستیزی ملت‌های آزاده جهان است. در حال حاضر استکبار جهانی برای ضربه زدن به نظام اسلامی با حمایت از گروهک‌های تروریستی داعشی‌ها و تکفیری‌ها درصدد ایجاد ناامنی در کشورهای مسلمان است اما حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی و خنثی شدن ترفندهای شیطانی دشمنان اسلام است.»
یک استاد دانشگاه هم با بیان اینکه راهپیمایی روز جهانی قدس توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران پایه‌گذاری شده و همه ساله مردم متدین و روزه‌دار در این راهپیمایی با شکوه شرکت می‌کنند، تصریح ‌می‌کند: «‌طی چند سال گذشته راهپیمایی روز قدس تبدیل به یک روز جهانی شده و در سراسرجهان همه مسلمانان در مقابل استکبار، ظلم و ستم که سردمدار آن رژیم غاصب اسرائیل است، راهپیمایی می‌کنند.»
وی با اشاره به اینکه راهپیمایی روز قدس باعث زنده نگهداشتن دغدغه‌های استکبارستیزی و ظلم‌ستیزی و تجدید بیعت با کسانی است که در خط مقدم مقابله با این گونه تجاوزات هستند. ‌می‌افزاید: «‌به علت مباحث گسترده تروریسم، منحرفان و کسانی‌که به عنوان گروه‌های تکفیری چهره اسلامی را مخدوش کردند، حساسیت حضور در راهپیمایی روز قدس امسال بسیار بیشتر از سال‌های گذشته است. در هر زمانی باید امام حسین(ع) و شمر زمان خود را بشناسیم، شمر 1300 سال پیش مرد و امروز آمریکا و اسرائیل در دنیای ما به مردم ظلم و ستم می‌کنند.»