kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۲۹۵۳
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۴
زاکانی:

امروز کشور نیاز به یک تحول و غربال دارد

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نخستین عامل مشکل ما پیوستگی بین قدرت و ثروت است، افرادی که صاحب ثروت هستند یا اصل قدرت را می‎خرند و یا مقدمات پیروزی قدرت انتخابات را فراهم می‎کنند و فردی که با ثروت به مقام برسد، خود را وام‌دار کرده و این امر بزرگترین اشکالی است که ما را می‌رنجاند.


به گزارش تسنیم،  علیرضا زاکانی در همایش اعیاد شعبانیه در مسجد قائمیه شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: زمانی از وزیر کنونی دولت می‌پرسند شما چرا اینقدر پول و سرمایه دارید عنوان می‌کند، من تنها یک‌هزار و 500 میلیارد تومان دارم و نفر هفتم هستم و 6 نفر دیگر بیشتر از بنده ثروت دارند، من پولهایم را در بانک ایران گذاشتم در صورتی که آنان در خارج از کشور سرمایه‎گذاری کردند و می‎ببینیم که هزاران میلیارد تومان سرمایه ملی اقتصادی و امکانات در دست اینها است و این ثروت چگونه به وجود آمده است؟
وی اظهار داشت: جهانگیری رئیس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و معاون اول رئیس حمهور هستند و باید امسال گزارش کار دهند، برادر وی در دوره قبل صاحب بانک گردشگری شد در صورتی که مردم ما قادر به گرفتن وام نیستند و این افراد صاحب بانک می‌شوند.
زاکانی درباره شرکت بازرگانی پتروشیمی، گفت: به شرکت پتروشیمی p. C. C، هزار میلیارد تومان واگذار شد و این شرکت در سال 91، 3/7 میلیارد یورو متصدی صادرات بوده و بخشی از بدهی خود را با تاخیر ماه‎ها و سال‎ها به دستگاه‎های دولتی پرداخت کرده و 2/5 میلیارد یورو را نیز ابتدا در بازار تبدیل به ریال کرده و سپس به مجتمع پتروشیمی تحویل داده در صورتی که این امر خلاف قرارداد مجتمع پتروشیمی بوده است، چرا جهانگیری به شکایت وزارت اطلاعات وقت در این 4 سال رسیدگی نمی‌کند؟ در همین مجتمع برادر جهانگیری که صاحب بانک گردشگری است فعال هیئت مدیره است.
نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اخوی رئیس جمهور، برای افرادی رایزنی کرد که یکی از آنان 5 هزار میلیارد تومان معوقه بانکی داشت و وی این سرمایه را جهت تولید و اشتغال از بانک دریافت کرده و به جای تولید و اشتغال، برجی در فرمانیه احداث کرده که تنها یک واحد آن را 55 میلیارد تومان فروخته بود، اخوی رئیس جمهور به چنین فردی کمک کرده، نتیجه می‎‌گیرم پول و امکانات در کشور وجود دارد اما نه برای مردم ما بلکه برای فردی که برای پست به وی کمک کرده است.
وی با بیان اینکه امروز کشور ما نیاز به یک غربال و تحول دارد، تصریح کرد: نخستین عامل مشکل ما پیوستگی بین قدرت و ثروت است، افرادی که صاحب ثروت هستند یا اصل قدرت را می‎خرند و یا مقدمات پیروزی قدرت انتخابات را فراهم می‎کنند و فردی که با ثروت به مقام برسد، خود را وام‌دار کرده و این امر بزرگترین اشکالی است که ما را می‌رنجاند.