kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۵۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۳

فعال شدن دوربین‌های طرح‌ ترافیک از امروز

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: دوربین‎های هوشمند و نظارتی دو طرح ترافیک و زوج و فرد خودرو پایتخت از امروز دوشنبه 14 فروردین، روشن و فعال خواهند شد.


سردار محمدرضا مهماندار در گفت‌وگو با ایرنا افزود: اجرای طرح‌های ترافیکی شهر تهران از روز یکشنبه 29 اسفند 95 متوقف شده و دوربین‎های نظارتی این دو طرح تا پایان تعطیلات نوروزخاموش بودند.
وی تاکید کرد: از ساعت 6 و 30 دقیقه امروز دوربین‌های طرح‎ ترافیک و زوج و فرد پایتخت روشن و دوباره فعال خواهند شد.
وی همچنین با بیان اینکه مجوزهای ورود به محدوده طرح ترافیک سال ٩٥ تهران تا آخر فروردین جاری دارای اعتبار هستند، افزود: البته مجوزهای صادره سال 96 از 16 فروردین قابل استفاده هستند.
سردار مهماندار درباره ساعت اجرای دو طرح ترافیک و زوج و فرد خودرو تهران در نیمه اول سال 96 نیز گفت: ساعت اجرای طرح ترافیک روزانه از ساعت ٦:٣٠ تا ١٧ و طرح زوج و فرد نیز ٦:٣٠ تا ١٩ است.بنا به این گزارش، در کلانشهر تهران 2 طرح محدودیت تردد شامل طرح ترافیک و زوج و فرد خودرو با هدف کاهش بار ترافیکی مناطق مرکزی شهر و همچنین میزان آلودگی هوا اعمال می‌شود.
زمان اجرای طرح ترافیک شهر تهران در روزهای غیرتعطیل از ساعت 6:30 تا 17 و در روزهای پنجشنبه تا ساعت 13 است.ورود خودرو به محدوده طرح ترافیک تهران منوط به داشتن مجوز طرح است و خودروهای متخلف 400 هزار ریال جریمه می‌شوند.