kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۳۷۰
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶
شوک سوری به نیروی هوایی رژیم صهیونیستی

پدافند هوایی سوریه جنگنده متجاوز اسرائیلی را سرنگون کرد

سرویس خارجی- ارتش سوریه یک فروند از جنگنده‌های رژیم صهیونیستی را که وارد حریم هوایی سوریه شده بود سرنگون کرده و یک جنگنده دیگر این رژیم را نیز هدف قرار داده است.
منابع خبری می‌گویند، چهار فروند جنگنده رژیم صهیونیستی صبح دیروز وارد آسمان سوریه شدند. اما این بار دو فروند از این هواپیماهای متجاوز هدف قرار گرفتند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فرماندهی کل نیروهای مسلح سوریه اعلام کرده: «چهار فروند هواپیمای اسرائیلی ساعت دو و 40 دقیقه بامداد امروز (دیروز) از طریق آسمان لبنان وارد آسمان منطقه «البریج» سوریه شدند و یکی از پایگاه‌های نظامی (ارتش سوریه) را در نزدیکی «تدمر»(استان) «حمص» هدف قرار دادند.»
فرماندهی ارتش سوریه افزود: «سامانه دفاع هوایی سوریه به این تجاوز واکنش نشان داد و یک هواپیما را در داخل اراضی اشغالی سرنگون کرد و هواپیمای دیگر نیز آسیب دید و در نتیجه (این حمله موفق)، دیگر هواپیماها وادار به فرار شدند.»
ارتش سوریه به نوع موشک‌های شلیک شده به سمت هواپیماهای صهیونیستی اشاره نکرد، اما منابع صهیونیستی مدعی شدند که این موشک‌ها روسی و از نوع «اس‌ای-5» بوده‌اند.
هرچند رژیم صهیونیستی ابتدا سرنگونی هواپیمای خود را تکذیب کرد، ولی برخی منابع این رژیم به آن اعتراف و اعلام کرده‌اند که دیگر ارتش اسرائیل در سوریه، دست بالا را ندارد و البته بعداً سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل برای اولین‌بار رسما حمله جنگنده‌ها به سوریه را تأیید کرد.
همزمان با انتشار خبر سرنگونی جنگنده اسرائیلی، خبر رسیده که برخی مناطق در شهرهای «اریحا»، «الاغوار» و «قدس» در فلسطین اشغالی با موشک هدف قرار گرفته است و متعاقب آن، آژیر خطر در فلسطین اشغالی به صدا درآمده است. در ارتباط با منشأ شلیک این موشک‌ها، گزارش دقیقی نرسیده است. با این حال، تل‌آویو مدعی شد که سامانه ضدموشکی اسرائیل این موشک‌ها را در هوا هدف قرار داده است.
در ارتباط با علت تجاوز رژیم صهیونیستی، فرماندهی ارتش سوریه اعلام کرده: «این تجاوز حمایت آشکار دشمن صهیونیستی از گروهک‌‌های تروریستی از جمله «داعش» را آشکار می‌کند و (این نوع اقدامات) تلاشی نومیدانه برای تقویت روحیه از بین رفته تروریست‌ها و تحت‌الشعاع قرار دادن پیروزی‌های ارتش عربی سوریه در مواجهه با گروه‌های  تروریستی است.
حمله آمریکا به یک مسجد
جنگنده‌های آمریکایی نیز پنجشنبه گذشته مسجدی را در روستای «الجینه» واقع در غرب «حلب» بمباران کردند.
این بمباران مرگ 42 نمازگزار را به دنبال داشت و شماری نیز زیر آوار گرفتار شدند.
فرماندهی مرکزی آمریکا رسما مسئولیت این حمله را برعهده گرفت، ولی مدعی شد که یک گردهمایی «القاعده» توسط جنگنده‌های آمریکایی بمباران شده است!
منابع محلی می‌گویند، زمانی که حدود 300 نمازگزار برای برگزاری نمازمغرب و عشا در مسجد جمع شده بودند، این حمله صورت گرفت.
سایر رویدادها
* برخی منابع خبری اعلام کردند: «بدیع جمیل حمیه» از فرماندهان برجسته جنبش حزب‌الله لبنان، در منطقه «قنیطره» سوریه به شهادت رسیده و حزب‌الله نیز اعلام کرده، شهادت این فرمانده بر اثر حمله جنگنده‌های صهیونیستی نبوده است.
* روسیه گزارش‌های نهادهای بین‌المللی درباره اوضاع انسانی در سوریه را جانبدارانه توصیف و اعلام کرده که این گزارشات، هیچ کمکی به حل بحران نمی‌کند.
* «علی عبدالکریم» سفیر سوریه در لبنان گفته، دمشق هیچ اعتمادی به «رجب طیب اردوغان» ندارد.
* گروه تروریستی «داعش» رفت و آمد مردم را در شهر «رقه» سوریه ممنوع کرد. تروریست‌ها همچنین با بلندگو در معابر این شهر اعلام کرده‌اند که شهر «رقه» منطقه نظامی است و اهالی باید زنان و کودکان را از شهر خارج کنند.
* دولت دمشق طی نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل، از وی خواسته، جلوی حملات ائتلاف آمریکایی ضدداعش به سدهای «تشرین» و «فرات»  را بگیرد.